LAS DISOCIACIONES EN LOS PACIENTES AFASICOS COMO METODOLOGIA DE INVESTIGACION DE LOS PROCESOS COGNITIVOS. UN ESTUDIO SOBRE LECTURA Y ESCRITURA
PDF

Palabras clave

cognitive neuropsychology
reading
writing
dual model

Cómo citar

Cuetos, F., & Fernández, M. J. (2012). LAS DISOCIACIONES EN LOS PACIENTES AFASICOS COMO METODOLOGIA DE INVESTIGACION DE LOS PROCESOS COGNITIVOS. UN ESTUDIO SOBRE LECTURA Y ESCRITURA. R.E.M.A. Revista electrónica De metodología Aplicada, 6(1), 13–20. https://doi.org/10.17811/rema.6.1.2001.13-20

Resumen

The study of patients who have suffered brain damage is an excellent methodology to
investigate the human mind. Using such a methodology, in this paper we analyze the
relationship between reading and writing; more specifically, between the grapheme-phoneme
and the phoneme-grapheme routes. The results of an aphasic patient showed a significantly
better reading than writing performance suggesting that both reading and writing routes are
independent and require specific learning.
https://doi.org/10.17811/rema.6.1.2001.13-20
PDF

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.