«Y así es la historia…» La praxis auto/biográfica de La mio vida ye una novela
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Pallabres clave

Auto/biography
gender consciousness
female knowledge
life narratives
agency Auto/biografía
conciencia de xéneru
saberes femeninos
narratives de vida
axencia

Como citar

Fernández Morales, M. (2022). «Y así es la historia…» La praxis auto/biográfica de La mio vida ye una novela. Lletres Asturianes, (119), 87–101. Retrieved from https://reunido.uniovi.es/index.php/Lletres/article/view/18368

Resume

Nel caberu cambiu de sieglu, cuando la so güela paterna diba facer los 100 años, la filóloga y escritora asturiana afincada en Nueva York Paquita Suárez Coalla sintió «una necesidad urgente de recuperar [su] memoria y dejar un testimonio de [sus] raíces». Pa facelo entrevistó, amás d’a la so pariente, a un piñu de vecines de la redolada, d’edaes y esperiencies asemeyaes. El resultáu asoleyóse nel añu 2001 col títulu La mio vida ye una novela, que se toma equí como elementu principal del corpus.
Los oxetivos d’esti trabayu son dos: per un llau, analizar la tematización del saber femenín nel llibru de Suárez Coalla, esplorando cómo les muyeres qu’insisten en que nun saben nada o más bien poco pola so falta d’educación formal, demuestren sicasí tener conocimientos mui válidos pa la cotidianeidá del so entornu; dalgo asina como una capacidá destacable pa facer análisis con perspectiva de xéneru interseicional, mesmo del pasáu de la memoria que recuperen que del presente nel que falen.

D’otra banda, adiéntrase en cuestiones formales de les narratives de vida cola idea de demostrar que la dinámica ente entrevistadora ya informantes tien como consecuencia’l cuestionamientu de les llendes tradicionales del xéneru que mos ocupa. Al traviés d’una interaición sutil cola compiladora, que bien poques vegaes se dexa ver nel testu, estes muyeres  adopten una política de llocalización (más o menos consciente) tresgresora, y asitien en territoriu híbridu. Combinen de manera activa elementos constitutivos de subxéneros como l’auto/biografía, la escritura de vida collaborativa y la rellacional, la hestoria oral, el testimoniu y la l’autoxinografía; contradiciendo cola so praxis narrativa la idea de resignación y falta d’axencia que percuerre esplícitamente la mayor parte de los sos testimonios.

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