The Center of Contemporary Art of Malaga and the Superior Conservatory of Dance of Malaga Ángel Pericet: collaborations
PDF (Español (España))

Keywords

Contemporary dance
Plastic arts
symbiosis arts Danza contemporánea
Artes plásticas
Simbiosis artes

How to Cite

Rodríguez Marín, F. J., & Godínez-Moreno, M. (2022). The Center of Contemporary Art of Malaga and the Superior Conservatory of Dance of Malaga Ángel Pericet: collaborations. Liño, 28(28), 143–152. https://doi.org/10.17811/li.28.2022.143-152

Abstract

This article is part of a research process that is contextualized in two different areas: the plastic arts at the Centro de Arte Contemporáneo de Málaga  and the performing arts at the Conservatorio Superior de Danza de Málaga Ángel Pericet. Both activities have a point of confluence in the collaboration that both institutions began in 2008 to create specifically conceived choreographies based on certain works and exhibitions. The dance performances, performed in front of the works of art and to the public, are conceived as an extension and interpretation of them, seeking to enrich their message. This article analyzes the creative process and some of the most significant experiences.

https://doi.org/10.17811/li.28.2022.143-152
PDF (Español (España))

References

Aizpún Vílchez, Iosune (2018), “La Teoría de la obra de arte total como categoría formal en el primer Romanticismo alemán”. En Humanidades, Vol. 8, nº. 1, pp. 1-27

Arnaldo Alcubilla, Javier, (Ed.) (1994), Fragmento para una teoría romántica del arte. Madrid, Tecnos

Bonnet, Juan Manuel, (2006), “El pintor de la vida moderna”, Julian Opie, Show time. Málaga, Gestión Cultural y Comunicación S.L CAC, pp. 9-19

Chiong, Kathryn (2008). “La distancia más larga, siempre y un día” Lawrence Weiner. Siempre y un día, Málaga, Gestión Cultural y Comunicación S.L CAC, pp. 31-48

Francés, Fernando, (2006), “Señas de identidad…mínimas”, Julian Opie, Show time, Málaga, Gestión Cultural y Comunicación S.L CAC pp. 6-7.

Francés, Fernando, (2013a), “Presentación”, En casa soy un turista. Collección Selim Varol, Málaga, Gestión Cultural y Comunicación S.L CAC pp. 10-11

Francés, Fernando, (2013b), “Las huellas del camino”, Las huellas del camino. CAC Málaga, Málaga, Una década, Gestión Cultural y Comunicación S.L CAC págs. 11-17

Francés, Fernando, (2016), “Mark Ryden, un mundo maravilloso”, Mark Ryden. Cámara de las maravillas, Málaga, Gestión Cultural y Comunicación S.L CAC, pp. 11-25

García Mestanza, Josefa (2019); "Herramientas empresariales para la dirección y gestión en el turismo científico". En VV.AA. (Guevara Plaza, A. coor.), Iniciación al Turismo Científico. Guía básica, Granada, Fundación Descubre.

Kunitz, Jorge, (2012), “El río de la vida. Una conversación con Laurence Weiner”, Tendencias del mercado del arte, Recuperado de www.tendenciasdelarte.com/lawrence-weiner-noviembre-2012/ (22-02 2021)

López, Antonio Javier, (2008), “El baile de las emociones”, Diario Sur, Jueves, 27 marzo, p.88.

López, Antonio Javier, (2017) “Mark Ryden, quinta exposición más visitada en la historia reciente de Málaga” , Diario Sur, (miércoles 8 marzo 2017), p.47

Morente deL Monte, María (1988), “Apropiación y símbolo: el Mercado de mayoristas de Málaga”. En Boletín de Arte nº. 9, UMA, pp. 279-294

Muniz, Vik (2012) “El sombrero de copa, o de cristal: una conversación”, Vik Muniz, Málaga, Gestión Cultural y Comunicación S.L CAC pp. 21-47..

Pastor Pérez, Francisca y REINA SEGOVIA, Marcos (1995), “El Mercado de Mayoristas de Málaga: acercamiento a dos proyectos desconocidos”. En Boletín de Arte nº. 16, UMA, pp. 249-260

Pritchard, Jane (2011), “La transformación del Ballet”. En Los ballets rusos de Diaguilev 1909/1029, Fundación “la Caixa”, pp. 45-55

Rodríguez Marín, F.J. (2006), “Rehabilitación y recuperación de la arquitectura industrial en Málaga”. En VV.AA., Actas del XIX Congreso Nacional de Historia del Arte. Correspondencia e integración de las artes, UMA

Varol, Selim, (2013) “Entrevista con Selim Varol”. En casa soy un turista. Collección Selim Varol, Málaga, Gestión Cultural y Comunicación S.L CAC, pp. 29-31

Downloads

Download data is not yet available.