Report on the IV International Conference on Teaching Innovation. The 21st century teacher in global law, held at the University of Oviedo, Spain, on 16 and 17 December 2024
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))

How to Cite

Antuña Suárez, C. M. (2025). Report on the IV International Conference on Teaching Innovation. The 21st century teacher in global law, held at the University of Oviedo, Spain, on 16 and 17 December 2024. RIDROM. International Journal of Roman Law, 34(1), 719–738. https://doi.org/10.17811/ridrom.34.1.2025.719-738
https://doi.org/10.17811/ridrom.34.1.2025.719-738
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))

References

-Cortés Román, C. (2024). Storytelling y problematización jurídica en la enseñanza del Derecho Romano. RIDROM. Revista Internacional De Derecho Romano, 1(32), 24–56.

-López-Rendo Rodríguez, M.D.C., Azaustre Fernández, M. J., & Rodríguez Díaz, E. M. (2024). Nuevas tecnologías, nuevos recursos para la enseñanza-aprendizaje del Derecho romano (V). En Nuevos ecosistemas de aprendizaje: innovaciones y experiencias educativas (p. 59-72). Barcelona: Octaedro,

-López-Rendo Rodríguez, C., & Azaustre Fernández, M. J. (2024). Derecho global: gymkana jurídica y método COIL para la enseñanza-aprendizaje del Derecho romano. RIDROM. Revista Internacional De Derecho Romano, 1(32), 105–177,

Azaustre Fernández, M. J. & López-Rendo Rodríguez, C., (2022). Fuentes del derecho romano online. Derecho romano. Madrid: BOE.

-López-Rendo Rodríguez, M. C., Azaustre Fernández, M. J., Rodríguez Díaz, E. M. (2022). Nuevas tecnologías, nuevos recursos para la enseñanza-aprendizaje del Derecho romano (IV). Aplicación en las prácticas de aula. PINN 20-B-002. En Villalustre Martínez, L. & Cueli, M. (eds.) Avances y desafíos para la transformación educativa (p. 141-152).

-López-Rendo Rodríguez, María del Carmen, Azaustre Fernández, María José (2022). Preparación y desarrollo de juicios simulados en Derecho romano. En Aprendizaje a través del debate jurídico (pp. 191-196). Navarra: Thomson Reuters Aranzadi.

-López-Rendo, C., Azaustre, M.J., & Rodríguez Díaz, E. (2021). Simulación de juicios, bases de datos y gamificación en derecho romano. RIDROM. Revista Internacional De Derecho Romano, 1(26), 575–638.

-López-Rendo, C., Azaustre, M. J., & Rodríguez, E.M. (2019). Instrumentos de innovación docente en la enseñanza-aprendizaje del Derecho romano. RIDROM. Revista Internacional De Derecho Romano, 1(23), 454–491.

- López-Rendo, C, «La importancia del Derecho romano en la formación del abogado», en Fundamentos romanísticos del Derecho contemporáneo. Derecho procesal romano. T. IV, vol. 1, López-Rendo, C.-Azaustre, M.J. (coord.), BOE, 2021, pp. 219-270 (https://www.boe.es/biblioteca_juridica/anuarios_derecho/abrir_pdf.php?id=ANU-R-2021-40021900270)

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2025 Carlos María Antuña Suárez

Downloads

Download data is not yet available.